• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit sense certificat Presentació de factures a l’Ajuntament de Tarragona

Descripció

A continuació es descriuen els requeriments pel que fa a la presentació de factures que té establerts a l’Ajuntament de Tarragona.
 

 

Tramitació

Com presentar una factura a l'Ajuntament. En paper i electròniques

  • A partir del 15/01/2015 es obligatòria la presentació de factura en format electrònic per aquelles entitats esmentades a l’art. 4 de la Llei 25/2013 d’Impuls de la Factura Electrònica. Per tant estan obligades a presentar factura electrònica les S.A., S.L., U.T.E., persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que no tinguin nacionalitat espanyola, establiments permanents i sucursals d’entitats no residents en territori espanyol en els termes establerts en la normativa tributària, les AIE, les AIE europeu, fons de pensions, fons de capital risc, fons d’inversions, fons d’utilització d’actius, fons de regularització del mercat hipotecari, fons de titulació hipotecària o fons de garantia d’inversions.
     
  • La presentació de les factures en format electrònic s’haurà d’efectuar en el format previst en la normativa vigent (versions 3.2 o 3.2.1 del format electrònic facturae).
     
  • NOVETAT: Des del gener de 2016 aquestes entitats compreses en l'art.4 de la Llei podran presentar factures en paper si l'import de les mateixes és inferior a 5.000 €
  • Els subjectes no inclosos en l’art.4 esmentat poden presentar les factures en paper o en format electrònic.
     

On es presenten les factures?

  • No es poden presentar factures directament als departaments que hagin encarregat els treballs
  • Les factures en paper s'hauran de presentar directament als registres municipals de l’OMAC i l'OAC, sens perjudici del previst en l’art. 38 de la Llei 30/1992.
  • Presencialment: 
    Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) i Oficina d’Atenció al Contribuent (OAC) en els horaris i adreces indicats.
  • Per correu ordinari:
    Dirigit al Registre d'Entrada d'aquest Ajuntament, situat a la plaça de la Font, número 1, 43003 Tarragona
  • Les factures electròniques es presentaran en l’anomenat PUNT GENERAL D’ENTRADA, tots els dies de l’any durant les vint-i-quatre hores del dia.

    Els proveïdors de l’Ajuntament de Tarragona trobaran l’accés a aquest punt general d’entrada a la carpeta de tràmits empresa. Així mateix estarà disponible en aquesta carpeta la informació i requisits sobre facturació a l’Ajuntament. També podran accedir directament al punt general d’entrada a través de l’enllaç https://face.gob.es


Quina informació ha de figurar a les factures?

Totes les factures hauran de tenir el contingut que, amb caràcter obligatori, estableix la normativa vigent, en concret els arts. 6 i 7 del RD 1619/2012, de 30 de novembre, pel que es regulen les obligacions de facturació, així com els altres requisits que amb caràcter necessari estableixi l’Ajuntament de Tarragona.
OBLIGATORIS (Article 6 del RD 1619/2012 de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament sobre obligacions de facturació). En general hauran de contenir:

  • Número i en el seu cas sèrie de factura.
  • Data de factura.
  • Identificació del proveïdor(nom o raó social, número d’identificació fiscal, domicili fiscal amb codi postal i província).
  • Identificació del destinatari de la factura (s’entén l’Ajuntament de Tarragona o algun dels seus organismes autònoms o societats dependents) amb nom, NIF i domicili.
  • Import total amb indicació del preu sense IVA.
  • Descripció de l’obra, bé o serveis lliurats. Haurà de tenir el detall suficient per a la conformitat d’acord al contingut del contracte. Les de serveis sotmesos a regulacions específiques (despeses de representació, d’allotjament, de transport, de manutenció, etc.) hauran de detallar totes les condicions que permetin la comprovació del compliment de les normes aplicables (1).
  • Data de la realització de l’obra, lliurament del bé o prestació del servei, en cas de ser diferent de la d’emissió de factura.
  • Tipus impositiu d’IVA (separadament si n’hi ha més d’un).
  • Quota d’IVA (separadament de l’import final).
  • En cas de ser una operació exempta d’IVA, indicació expressa amb referència dels preceptes corresponents de la Llei de l’Impost.
  • Règims especials d’IVA: les següents expressions literals d’acord amb el cas:
    • a) si és el receptor de la factura el subjecte de l’impost, constarà l’expressió “inversió del subjecte passiu”;
    • b) si hem fet la factura nosaltres, hi haurem de posar “facturat pel destinatari”;
    • c) agències de viatge: “règim especial d’agències de viatge”;
    • d) béns de segona mà “règim especial de béns usats”;
    • e) objectes d’art: “règim especial d’objectes d’art”;
    • f) antiguitats: “règim especial de les antiguitats i objectes de col·lecció”.

NECESSARIS:

  • Dades bancàries del proveïdor: nom de l’entitat bancària i número de compte en format IBAN (24 dígits).
  • Dades administratives:
    • a) Unitat administrativa que ha tramitat el contracte (ha de figurar en la relació d’unitats autoritzades per contractar en la seu electrònica).
    • b) Responsable del contracte (en el cas de licitadors).
    • c) Referència comptable de l’encàrrec o el número d’expedient de la unitat corresponent, o adjuntar full de comanda o còpia del decret d’adjudicació (en cas de contractes menors).

A banda d’aquests, a partir del 15 de gener de 2015, caldrà introduir els codis numèrics d’identificació, corresponents a l’oficina comptable, l’oficina instructora i l’òrgan gestor a qui va adreçada (codis DIR3). Els departaments municipals que tramitin contractes hauran d’introduir en les adjudicacions i en els fulls de comanda corresponents la informació referida a aquests codis per tal que els proveïdors puguin presentar factura electrònica.
Els proveïdors que no disposin d’aquests codis DIR3, per ser anteriors les adjudicacions, hauran de demanar-lo al departament que els hagi fet l’encàrrec.

Quin és el termini per presentar-la a l’Ajuntament?


GENERAL

El termini per presentar les factures a l’Ajuntament de Tarragona és de 30 dies des de la data d’entrega efectiva de les mercaderies o de la prestació de serveis.

EXCEPCIONS

Les factures corresponents a treballs finalitzats durant l’últim mes de l’any hauran de tenir com a màxim data de 31 de desembre, essent el termini màxim de presentació el dia 16 de gener següent.
Les factures que acompanyin les certificacions d’obres s’hauran d’expedir i presentar al registre corresponent en el termini dels 3 dies següents a la data que figuri a la certificació.
 

 

Documentació que cal aportar

Quina documentació s’haurà d’adjuntar amb les factures?

En els contractes d’obres, gestió de serveis públics, i contractes de serveis de durada superior a l’any, caldrà a més adjuntar la següent documentació:

En les obres municipals, la certificació d’obres signada pel director de les obres

  • Documentació mensual corresponent als TC1 i TC2 dels treballadors adscrits a la contracta
  • Certificat mensual conforme l’adjudicatari es troba al corrent de les seves obligacions amb la seguretat social.
  • Certificat vigent conforme l’empresa es troba al corrent de les seves obligacions amb l’AEAT (Certificación para Contratistas y Subcontratistas)

Devolució de factures

No es registraran aquelles factures que continguin dades incorrectes o ometin dades que impedeixin la seva tramitació.

Quan no es presti la conformitat a una factura registrada, es retornarà al proveïdor i s’anotarà en el registre comptable de factures el motiu del rebuig.

Termini de pagament

El termini de què disposa l’administració és de 30 dies a comptar des de la data d'aprovació de la factura o certificació (art. 216.4 TRLCSP), essent requisit indispensable la prèvia presentació de la factura al registre administratiu corresponent.

Normativa

  • Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic.
  • Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació
  • Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat per Real Decret Legislatiu 3/2011.
  • Llei 15/2010 que modifica la Llei 3/2004 de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
  • Llei 37/1992, amb les seves pertinents modificacions, que regula l'Impost sobre el Valor Afegit.
  • Reglament que regula les obligacions de facturació.
  • Bases d'Execució del Pressupost de l'Ajuntament.
  • Circular de l'Ajuntament CE-2/2010 sobre tramitació de les factures.
  • En les licitacions, les clàusules que regeixin cada contracte.

Els enllaços són de caràcter informatiu i és possible que no reflecteixin tota la legislació degudament actualitzada.

Més informació

Per contractes tramitats per l'IMET:
Institut Municipal d'Educació de Tarragona

Adreça: Av. Ramón y Cajal, 70
Telèfon. 977 248 409
Fax: 977 224 996
Adreça electrònica: imet@tarragona.cat

Per contractes tramitats per Cultura:
Departament de Cultura

Telèfon: 977 296 100
Adreça electrònica: cultura@tarragona.cat

Per contractes tramitats per Joventut:
Conselleria de Joventut

Telèfon: 977 29 61 00
Adreça electrònica: tarragonajove@tarragona.cat

Per contractes tramitats per Museu d’Història:
Museu d’Història de Tarragona

Telèfon: 977 242 220
Adreça electrònica: mht@tarragona.cat

Per contractes d'obres o serveis:
Secció de Contractació

Adreça: pl. de la Font, 1
Telèfon: 977 296 100
Fax: 977 221 961
Adreça electrònica: serveis@tarragona.cat

Per altres:
Secció de Compres

Adreça: pl. de la Font, 1
Telèfon: 977 296 116
Fax: 977 221 961
Adreça electrònica: compres@tarragona.cat

Darrera actualització: 06/05/2020 10:42
Tramitar Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat