• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit informatiu Alta o modificació en l'Impost sobre Béns Immobles (IBI)

Descripció

El contribuent té l'obligació de comunicar a l'Ajuntament l'alta com a titular del bé subjecte a l'Impost sobre béns immobles (IBI). S’ha de tenir en compte que qualsevol pis, plaça de pàrquing, traster, local, etc. es considera un bé immoble i que s'ha de comunicar a l'Ajuntament sempre que s'hagi realitzat una transmissió total o parcial de qualsevol dret sobre el bé.

Tramitació

Qui ho pot sol·licitar?
El propietari o titular de qualsevol dret real sobre el bé immoble tant si és el transmitent com l'adquirent o bé el seu representant degudament autoritzat.

Quan ho pot sol·licitar?
El termini de presentació de la declaració és de 2 mesos a comptar des del dia següent al del fet, acte o negoci objecte de la declaració.

Quin cost té?
És gratuït.

Quant tarda la tramitació?
La Gerència del Cadastre estima que el termini mitjà de tramitació de les declaracions cadastrals per nova construcció, ampliació, reforma o rehabilitació de béns immobles és de 6 mesos.

Efectes del silenci administratiu: no opera

Recursos que es poden interposar en contra: Reposició previ al contenciós administratiu en el termini d'un mes davant de l'òrgan que dicta l'acte

Formes de tramitació

  • Tramitació telemàtica

    Fent clic al botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta fitxa. Si el tràmit requereix identificació, s'haurà d'utilitzar algun sistema de certificació digital vàlid.

    La tramitació telemàtica és obligatòria per relacionar-se amb l'Administració per a les persones jurídiques, entitats i demés subjectes previstos a l'article 14 de la Llei 39/2015.

  • Presencialment, en qualsevol de les Oficines Municipals d'Atenció Ciutadana (OMAC).

    Consulteu adreces i horaris al següent enllaç:
    www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac.

Documentació que cal aportar

  • Fotocòpia del DNI per a les persones físiques i del NIF per a les persones jurídiques
  • Escriptura notarial o certificació del Registre de la Propietat on consti la titularitat i la descripció completa de l'immoble, o bé document públic acreditatiu de la transmissió
  • Model 902N o el 903N o 904N, segons convingui, emplenat

Normativa

  • Llei General Tributària 58/2003, de 17 desembre. BOE número 302, de 18 desembre 2003, i concretament l’article 45.2 LGT pel que fa a la representació.
  • Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament general de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments de l’aplicació dels tributs.
  • Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
  • Ordenança Fiscal número 14 reguladora de l’ Impost sobre béns immobles.

 

Més informació

Oficina d'Atenció al Contribuent (OAC)
Ajuntament de Tarragona

Pl. de la Font, 1
43003 Tarragona
Telèfon 977 296 226
Adreça electrònica: oac@tarragona.cat

 

Gerència Territorial del Cadastre de Tarragona
Carrer Pere Martell, 38
43005 Tarragona
Telèfon 977 245 800
Web: www.sedecatastro.gob.es

Impresos

  • Declaració cadastral (model 902N) (Nova construcció, ampliació, reforma o rehabilitació de béns immobles)
  • Declaració cadastral (model 903N) (Agregació, agrupació, segregació o divisió de béns immobles)
  • Declaració cadastral (model 904N) (Canvi de cultiu o aprofitament, canvi d'ús o demolició o enderrocament de béns immobles)
Darrera actualització: 26/02/2019 13:40
Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat