• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Funcionaris habilitats per a l'assistència i tramitació a la seu electrònica (Llei 39/2015)
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit amb certificat Sol·licitud d'accés a informació pública

Descripció

Dret d’accés a la informació pública que es troba en poder de l’Ajuntament de Tarragona.


S’entén per informació pública, la informació elaborada per l’Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats d’acord amb el que estableix la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, en el seu art. 2.b)

Els límits al dret d’accés a la informació pública son els següents:

  1. El dret d’accés a la informació pública pot ésser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a:
    • a) La seguretat pública.
    • b) La investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries.
    • c) El secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per l’Administració pública, si el secret o la confidencialitat són establerts per una norma amb rang de llei.
    • d) El principi d’igualtat de les parts en els processos judicials o la tutela judicial efectiva.
    • e) Els drets dels menors d’edat.
    • f) La intimitat i els altres drets privats legítims.
    • g) El secret professional i els drets de propietat intel·lectual i industrial.
       
  2. El dret d’accés a la informació pública també pot ésser denegat o restringit si la informació té la condició de protegida i així ho estableix expressament una norma amb rang de llei.
     
  3. Té la condició de protegida, en tots els casos, la informació relativa als menors d’edat el coneixement o la divulgació de la qual pot condicionar el lliure desenvolupament de llur personalitat en el futur. L’accés a la informació pot ésser denegada en aquest supòsit, llevat que se’n pugui garantir el caràcter anònim, i sens perjudici del que estableixen els articles següents. 

    Si l’accés a la informació pot perjudicar drets o interessos de terceres persones, aquestes disposaran d’un termini mínim de 10 dies per presentar al·legacions.


Cal tenir en compte que el dret d’accés és un dret que complementa la informació que el ciutadà pot obtenir consultant la informació publicada al Portal de transparència.

 

Qui ho pot demanar?

El dret d’accés a la informació pública es pot exercir a partir dels setze anys. (art. 18 de la Llei 19/14), no està condicionat a la concurrència d’un interès personal, no resta subjecte a motivació i no requereix la invocació de cap norma.


Preu

La consulta de documents es gratuïta, sense perjudici que s’apliquin les taxes i els preus públics corresponents per reproducció de documents
 

Formes de tramitació

  • Tramitació telemàtica

    Fent clic al botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta fitxa. Si el tràmit requereix identificació, s'haurà d'utilitzar algun sistema de certificació digital vàlid.

    La tramitació telemàtica és obligatòria per relacionar-se amb l'Administració per a les persones jurídiques, entitats i demés subjectes previstos a l'article 14 de la Llei 39/2015.

  • Presencialment, en qualsevol de les Oficines Municipals d'Atenció Ciutadana (OMAC).

    Consulteu adreces i horaris al següent enllaç:
    www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac.

Documentació que cal aportar

  • Sol·licitud, degudament emplenada
  • En cas de dades personals especialment protegides: consentiment exprés de la persona afectada, si es disposa d’aquest.

Normativa

  • Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

     

Impresos

  • Sol·licitud d'accés a informació pública
Darrera actualització: 13/01/2021 11:10
Tramitar amb certificat Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat