OBSERVACIONS
INFORMACIÓ FISCAL: S’adverteix que aquests ajuts públics tenen la consideració de guany patrimonial segons s’estableix en la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i que la seva percepció obliga als seus perceptors a presentar la declaració de l’Impost, l’incompliment del qual pot comportar l’aplicació de sancions per part de l’Administració tributària.
A qui s'adreça? La persona sol·licitant ha de ser contribuent de l’Impost de Béns Immobles de naturalesa urbana i ha de complir els requisits i els criteris específics especificats a la convocatòria corresponent.
Quan es pot sol·licitar? El termini de presentació de les sol·licituds serà el que es determini en la convocatòria corresponent. Per a la convocatòria 2020, el termini finalitza el 31 d'agost de 2020
Termini de resolució? La resolució dels ajuts es dictarà en el termini màxim de sis mesos des de la publicació de la convocatòria en el BOPT.
Efectes del silenci administratiu: Negatiu.
Quin cost té? És gratuït.
Fent clic al botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta fitxa. Si el tràmit requereix identificació, s'haurà d'utilitzar algun sistema de certificació digital vàlid.
La tramitació telemàtica és obligatòria per relacionar-se amb l'Administració per a les persones jurídiques, entitats i demés subjectes previstos a l'article 14 de la Llei 39/2015.
Consulteu adreces i horaris al següent enllaç: www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac.
1. Fotocòpia compulsada del NIF/NIE de:
-Persona sol·licitant de l'ajuda.
-Per als membres convivents amb la persona sol·licitant que l’any anterior constaven empadronades amb la persona sol·licitant
2. Còpia del rebut pagat de l’Impost sobre Béns Immobles de l’any anterior.
3. Per a la persona sol·licitant i per als membres convivents amb la persona sol·licitant que l’any anterior constaven empadronades amb la persona sol·licitant que tinguessin 18 anys o més:
-Persones assalariades: declaració de l’IRPF, o bé certificat de vida laboral i certificat dels ingressos percebuts o full dels salaris de cadascuna de les mensualitats. -Treballadors autònoms: document del darrer pagament fraccionat de l’IRPF. -Persones pensionistes: Certificat de l’INSS o de l’ICASS de les prestacions o subsidis percebuts durant l’any anterior. -Persones en situació d’atur: Certificat de l’OTG on consti si percebia o no algun tipus de prestació o subsidi (fent constar l’import mensual i el període percepció) durant l’any anterior o documentació justificant d’haver exhaurit la prestació. -En el supòsit de no percepció d’ingressos durant l’any anterior: certificat de l’Agència Tributària.
4. Certificat de la titularitat del compte bancari on s'ingressarà l'ajuda
5. Document de declaració responsable.
6. Autorització perquè l’Ajuntament de Tarragona pugui verificar o consultar dades tributàries a l’Agència Tributària relatives a nivell de Renda (IRPF) i altres dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de l’Institut Nacional de la Seguretat Social per al reconeixement, seguiment i control de l’ajut econòmic adreçat a unitas convivencials amb escassa capacitat econòmica.
Departament de Serveis Socials Adreça: Pl. de la Font, 1 43003 Tarragona Telèfon: 977 296 235 Adreça electrònica: ssocials@tarragona.cat