En aplicació de l'ordenança de convivència ciutadana, cal comunicar la necessitat de talar un o més arbres, per tal d'estudiar la conveniència de fer-ho i evitar causar perjudicis a l’arbrat, els parterres, les plantacions, els conreus i els jardins, tant públics com privats.
Un cop aportada la documentació requerida i transcorregut el termini de 30 dies naturals des de la seva presentació es podrà procedir a la tala d’arbre/s. Si el Departament de Medi Ambient no considera adequada la petició, es comunicarà a la persona interessada dins el termini dels 30 dies.
Per executar la tala s’hauràn de seguir els següents criteris d’actuació:
A qui s'adreça? Persones físiques i/o jurídiques que volen talar un o diversos arbres de la seva propietat i/o autoritzat per la persona titular de la propietat.
Quan es pot sol·licitar? Amb una antel·lació mínima de 30 dies naturals a l’actuació sol·licitada.
Quin cost té? És gratuït.
Termini de resolució No hi ha resolucio.
Silenci administratiu No procedeix.
Fent clic al botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta fitxa. Si el tràmit requereix identificació, s'haurà d'utilitzar algun sistema de certificació digital vàlid.
La tramitació telemàtica és obligatòria per relacionar-se amb l'Administració per a les persones jurídiques, entitats i demés subjectes previstos a l'article 14 de la Llei 39/2015.
Consulteu adreces i horaris al següent enllaç: www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac.
S’ha de justificar a la petició la necessitat que motiva la petició de talar l’arbre o arbres. S'haurà de facilitar una o més fotografies de l'arbre que es vol talar, així com un plànol de la situació dins la finca.
Normativa general
Normativa específica
Normativa municipal