• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Funcionaris habilitats per a l'assistència i tramitació a la seu electrònica (Llei 39/2015)
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit amb certificat Ocupacions sòl, subsòl i vol (1,5 %)

Descripció

Es una taxa que grava la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic municipal.

Quan es tracti de taxes per la utilització privativa o aprofitaments especials constituïts en el sòl, subsòl o vol de les vies públiques municipals, a favor d’empreses explotadores de serveis de subministres que resultin d’interès general o afectin a la generalitat o a una part important del veïnat, l’import de les taxes consistirà, en tot cas i sense cap excepció, en l’1,5 per cent dels ingressos bruts procedents de la facturació que obtinguin anualment en cada terme municipal les referides empreses.

A aquests efectes, s’inclouran entre les empreses explotadores dels dits serveis les empreses distribuïdores i comercialitzadores dels serveis.

Període impositiu

Les taxes s’acrediten quan s’iniciï l’ús privatiu o l’aprofitament especial.

Si la taxa té caràcter periòdic l’acreditament serà l’1 de gener de cada any i el període impositiu serà l’any natural, tret dels supòsits d’inici o cessament en la utilització privativa, l’aprofitament especial o l’ús del servei o activitat, en el qual supòsit el període impositiu s’ajustarà a aquesta circumstància amb el conseqüent prorrateig de la quota.

Gestió

El règim de les taxes és l’autoliquidació. 

El termini per presentar l’autoliquidació és abans dels primers 20 dies del mes següent en que finalitza cada trimestre natural, en relació als ingressos bruts obtinguts durant el trimestre natural anterior.

Tramitació

Qui l’ha de formalitzar?
Els subjectes passius, són les empreses explotadores, tant les distribuïdores com les comercialitzadores del servei.

Quan l’han de presentar?
El termini per presentar l’autoliquidació és abans dels primers 20 dies del mes següent en que finalitza cada trimestre natural, en relació als ingressos bruts obtinguts durant el trimestre natural anterior.

Quin cost té?
L’import de la taxa és l’1,5% dels ingresos bruts procedents de la facturació que obtinguin anualment les empreses al terme municipal, d’acord amb el que disposa l’ordenança fiscal núm. 15 de les d'aquest Ajuntament

Formes de tramitació

  • Tramitació telemàtica

    Fent clic al botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta fitxa. Si el tràmit requereix identificació, s'haurà d'utilitzar algun sistema de certificació digital vàlid.

    La tramitació telemàtica és obligatòria per relacionar-se amb l'Administració per a les persones jurídiques, entitats i demés subjectes previstos a l'article 14 de la Llei 39/2015.

     INSTRUCCIONS

    • Accedir amb certificat.
    • Emplenar dades de formulari i anar al link realitzar autoliquidació que us portarà a l'Oficina Virtual Tributària. Aquí entreu dins l’apartat "Pagar les meves taxes".
    • Dins podeu fer l'alta d'una taxa, escollint com a "concepte a liquidar": OV - OCUPACIÓ 1.5% EMPRES.SUBMINIST; subconcepte: sòl, subsòl i vòl 1,5%; Tarifes: escollir trimestre; Ingressos bruts: declaració ingressos; descripció d’OT: indicació peatges.
    • Un cop omplerts els camps, premeu calcular, i desprès acceptar. Es genera carta de pagament, la qual es pot pagar realitzant el pagament directament o bé imprimir l’autoliquidació i anar a les entitats bancàries que hi figuren al full de pagament.
    • Un cop finalitzada l’autoliquidació, tornar a la finestra anterior, i adjuntar documentació de facturació. Signar i enviar declaració.

Documentació que cal aportar

  • Dades personals (NIF, nom, adreça fiscal, telèfon, adreça electrònica i fax)
  • Dades de facturació (ingressos menys peatges)

Normativa

  • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’hisendes locals.
  • Llei 8/89, de 13 d’abril, reguladora de les taxes i els preus públics. 
  • Ordenança fiscal número 15, reguladora de les taxes per prestació de serveis i per utiització privativa i aprofitament del domin ipúblic.

Més informació

Departament de Taxes i Preus Públics
Ajuntament de Tarragona

Pl. de la Font, 1
43003 Tarragona
Telèfon 977 296 147
Adreça electrònica: taxa.subministradora@tarragona.cat

Darrera actualització: 07/05/2019 09:31
Tramitar amb certificat Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat