• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit amb certificat Declaració d’innecessarietat de llicència de parcel·lació

Descripció

Document expedit per l'Ajuntament de Tarragona on consta que, en aquells supòsits previstos per la llei, no és necessari sol·licitar la llicència de parcel·lació d'un terreny.

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica.

Quan es pot demanar?
En qualsevol moment.

Quin cost té?
La quantitat indicada per l'ordenança fiscal número 5, reguladora dels drets i taxes per serveis urbanístics.

Termini de resolució
Un mes.

Silenci administratiu
Transcorregut el termini de resolució, la llicència es considera atorgada, llevat que no s'hagin complert els deures exigits per la normativa urbanística aplicable i el Planejament o per la manca d'informes preceptius i vinculants d'altres administracions que siguin determinants per a l'atorgament de la llicència; en aquests supòsits es considerarà desestimada.

Vies de reclamació
Contra la resolució definitiva en via administrativa, es pot interposar potestativament, recurs de reposició davant l'Alcalde en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la data de la seva notificació, o, directament, recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Tarragona en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la data de la seva notificació.

Formes de tramitació

  • Tramitació telemàtica

    Fent clic al botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta fitxa. Si el tràmit requereix identificació, s'haurà d'utilitzar algun sistema de certificació digital vàlid.

    La tramitació telemàtica és obligatòria per relacionar-se amb l'Administració per a les persones jurídiques, entitats i demés subjectes previstos a l'article 14 de la Llei 39/2015.

  • Presencialment, en qualsevol de les Oficines Municipals d'Atenció Ciutadana (OMAC).

    Consulteu adreces i horaris al següent enllaç:
    www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac.

Documentació que cal aportar

  • Projecte tècnic de parcel·lació, en format digital, signat electrònicament i sense bloquejar, que contingui les següents determinacions (article 28 del Decret 64/2014 de 13 de maig):
    1. Memòria justificativa, que ha de comprendre la finalitat o l’ús a què es pretenguin destinar els lots proposats i la seva adequació al planejament urbanístic aplicable i al règim legal de formació de parcel·les i finques.
    2. Proforma del document (públic o privat) que reflecteixi la divisió de terrenys o l’operació jurídica assimilada que se sol·liciti.
    3. Plànol de situació de la finca, amb indicació de la seva referència registral i cadastral.
    4. Plànol parcel·lari, a escala adequada i amb base cartogràfica topogràfica, representatiu dels lots proposats.
    5. Superposició del plànol parcel·lari sobre un plànol de qualificacions urbanístiques.
    6. Fitxes descriptives dels lots resultants, que han d’especificar els límits, la cabuda i la qualificació urbanística de cada lot, així com la seva qualitat d’indivisible, si s’escau.
  • Certificat tècnic redactor: certificat expedit pel Col·legi professional corresponent que acrediti que el tècnic que ha redactat el projecte, té la titulació i habilitació professional, d’acord amb la legislació aplicable.
  • Documentació Llei hipotecària/Cadastre immobiliari. Per tal de donar compliment a la Llei Hipotecaria i al text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari, és necessària la següent documentació:
    1. Informe de validació gràfica per la Direcció General del Cadastre.
    2. Plànols georeferenciats, a escala 1:500 o de major detall, signat per tècnic competent, de la topografia existent on es grafïi l’estructura de la propietat prèvia i posterior a la parcel·lació i, la seva superposició sobre la qualificació atorgada pel Pla d’ordenació urbanística municipal.
    3. Fitxers CAD de dibuix georeferenciat, en coordenades ETRS89.UTM31-N amb unitats en metres, de la referida informació i, els fitxers GML de la/les finca/ques originals i resultants.

 

Normativa

Normativa general

  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Normativa específica

  • Llei 8/2013, de 26 de juny, de rehabilitació, regeneració i renovació urbanes
  • Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Sòl i Rehabilitació Urbana
  • Articles 187 a 196 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme.
  • Articles 243 a 247 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme.
  • Articles 22 a 32 del Decret 64/2014 de 13 de maig pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
  • Decret de 8 de febrer de 1946 pel que s’aprova la nova redacció oficial de la Llei Hipotecària.
  • Reial decret legislatiu 1/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari.

Normativa municipal

  • Normes urbanístiques del Pla d’ordenació urbanística municipal de Tarragona (POUM)
  • Ordenança fiscal número 5, reguladora dels drets i taxes per serveis urbanístics.

Més informació

Servei de Planejament Urbanístic
Ajuntament de Tarragona

Rambla Nova, 59
43001 Tarragona
Telèfon: 977 296 100 (Ext. 6173)

Serveis Tècnics d’Urbanisme
Ajuntament de Tarragona
Rambla Nova, 59
43001 Tarragona
Telèfon: 977 296 100 (Ext. 6699)

Impresos

  • Sol·licitud declaració d’innecessarietat de llicència de parcel·lació
Darrera actualització: 02/12/2020 13:11
Tramitar amb certificat Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat