• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Funcionaris habilitats per a l'assistència i tramitació a la seu electrònica (Llei 39/2015)
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit informatiu Canvi de domicili del padró d'habitants

Descripció

Sol·licitud de modificació de les dades del padró municipal d'habitants per canvi de domicili, sempre que sigui dins del terme municipal de Tarragona.

Tramitació

Qui ho pot sol·licitar?

  • Qualsevol persona major de 16 anys empadronada al municipi de Tarragona.
  • Menors d'edat casats o emancipats empadronats al municipi de Tarragona.
  • Representants degudament autoritzats.

Quan ho pot sol·licitar?
És permanent.

Quin cost té?
És gratuït.

Quant de temps tarda la tramitació?
El canvi de domicili es realitza a l'instant.

Formes de tramitació

  • Presencialment, en qualsevol de les Oficines Municipals d'Atenció Ciutadana (OMAC).

    Consulteu adreces i horaris al següent enllaç:
    www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac.

Documentació que cal aportar

Cal aportar ORIGINAL I CÒPIA de la documentació assenyalada.

DOCUMENTS QUE IDENTIFIQUEN LES PERSONES

MAJORS D'EDAT

  • Nacionalitat espanyola:
    • DNI en vigor
  • Estrangers comunitaris:
    • targeta de residència en vigor emesa per les autoritats espanyoles
    • Certificat de Registre de Ciutadà de la Unió i passaport o document d’identitat en vigor emès pel país de procedència
  • Estrangers no comunitaris:
    • NIE en vigor emès per les autoritats espanyoles
    • passaport en vigor

MENORS D'EDAT

  • Nacionalitat espanyola:
    • llibre de família i DNI (DNI obligatori a partir dels 14 anys)
    • certificat de naixement i DNI (DNI obligatori a partir dels 14 anys)
  • Estrangers nascuts a Espanya:
    • llibre de família i NIE o passaport en vigor (NIE o passaport obligatori pels majors de 3 mesos)
  • Estrangers no nascuts a Espanya:
    • llibre de família i NIE o passaport en vigor
    • certificat de naixement i NIE o passaport en vigor

TRÀMITS REALITZATS PER MITJÀ DE REPRESENTANTS

  • Acreditació de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna
  • Acreditació de la representació mitjançant declaració en compareixença personal de l’interessat


DOCUMENTS QUE IDENTIFIQUEN L’HABITATGE:

  •  Habitatge en propietat:
    • escriptura
    • contracte de compra-venda
    • nota del Registre de la Propietat
    • comprovació base de dades municipals on consti la propietat
  • Habitatge en lloguer:
    • contracte vigent de lloguer de l’habitatge per ús de residència habitual acompanyat de l’últim rebut de lloguer i del document conforme la fiança està dipositada en el registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes depenent de l’INCASÒL
  • Habitatge ja ocupat:
    • autorització amb signatura reconeguda de la persona propietària de l’habitatge i empadronada en el domicili
    • autorització amb signatura reconeguda de la persona titular del contracte de lloguer i empadronada en el domicili
  • Establiments col·lectius (residències, convents, etc.):
    • autorització de la persona directora del centre
       

MODIFICACIÓ DE DADES PERSONALS:

  • documentació acreditativa de les dades a modificar


ALTRES SUPÒSITS:

EN CAS D’INCAPACITAT:

  • còpia de la resolució judicial per la que es declara la incapacitat


EN CAS DE SEPARACIÓ O DIVORCI O TUTELA O ACOLLIMENT: a més a més, també caldrà presentar:

  • còpia de la resolució judicial conforme es té la guarda i custòdia, tutela o acolliment
  • autorització amb signatura reconeguda d’ambdós progenitors en el cas de guarda i custòdia compartida si la resolució judicial no es pronuncia sobre el lloc d’empadronament
  • autorització de l’Administració Pública de l’acolliment familiar o tutela


EMPADRONAMENT DE MENORS EN UN DOMICILI DIFERENT AL DELS DOS PROGENITORS:

  • autorització amb signatura reconeguda d’ambdós progenitors i de la persona del domicili


EN EL CAS DE PÈRDUA O ROBATORI del document que identifica a les persones:

  • fotocòpia del document d’identificació en vigor o caducat i
  • denúncia davant la Policia i
  • sol·licitud de renovació que suposi pròrroga de la validesa

Normativa

Termini de validesa

L'empadronament és permanent i únicament es modifica en els següent supòsits:

  • La persona interessada comunica a l'Ajuntament un canvi de domicili dins del mateix municipi.
  • La persona interessada comunica a l’Ajuntament un canvi de les seves dades personals.
  • La persona interessada s'empadrona en un altre municipi.

En el supòsits de ciutadans no comunitaris sense autorització de residència permanent l'empadronament té una validesa de 2 anys, moment en què hauran de sol·licitar la renovació de l'empadronament. En cas contrari, l'Ajuntament procedirà d'ofici a donar de baixa.

Legislació aplicable

  • Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la Llei 4/1996, de 10 de gener.
  • Articles 39 i següent del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel que s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reial Decret 1690/1986, d'11 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals, modificat pel Reial Decret 2612/1996 de 20 de desembre.
  • Resolució de 21 de juliol de 1997, de la Subsecretària, per la que es disposa la publicació de la resolució de 4 de juliol de la Presidenta de I’NE i del Director General de Cooperació Territorial, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre actualització del padró municipal.
  • Resolució de 16 de març de 2015, de la Subsecretaria, per la que es publica la Resolució de 30 de gener de 2015, del President de l’Institut Nacional d’Estadística i del Director General de Coordinació de Competències amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró Municipal. 
  • Consultes que ha resolt la Comissió Permanent del Consell d'Empadronament.
  • Decret de l’Alcaldia de 6 d'abril de 2016
  •  

Documents

  • Decret de l'Alcaldia de 6 d'abril de 2016

Impresos

  • Autorització general per a tràmits relacionats amb el padró
  • Autorització per a l'empadronament en un domicili ja ocupat
  • Autorització per empadronar menors
Darrera actualització: 16/11/2016 14:04
Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat