• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Funcionaris habilitats per a l'assistència i tramitació a la seu electrònica (Llei 39/2015)
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit informatiu Modificacions de les activitats: Canvis substancials i no substancials

Descripció

Per a qualsevol modificació de les característiques o del funcionament d’una activitat que ja disposi de la preceptiva autorització o llicència o que hagi efectuat correctament la corresponent comunicació prèvia o declaració responsable, el tècnic redactor haurà de valorar si aquesta modificació implica un canvi substancial o un canvi no substancial de l’activitat.

Aquesta diferenciació entre canvis substancials i no substancials marcarà el tràmit a seguir per tal de procedir a la seva legalització.

Tramitació

Així doncs, en funció de la classificació de l’activitat i de si es tracta de canvis substancials o no substancials, el tràmit a seguir serà el següent:

A. Activitats incloses a la Llei 16/2015 o altres no classificades en cap normativa sectorial:

  • Sotmeses a règim de declaració responsable (annex 1 de la Llei 16/2015):
    • Segons l’establert a l’article 14.2 de la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica, la modificació d’activitats que es trobin incloses en un tràmit de declaració responsable comportarà la presentació d’una nova declaració responsable que inclogui la situació final de l’establiment. Aquest fet comporta que caldrà disposar a l’establiment d’un nou certificat tècnic, el qual haurà d’englobar la totalitat de l’activitat amb els canvis realitzats (Declaració responsable d'obertura).
  • Sotmeses a règim de comunicació prèvia (annex 2 de la Llei 16/2015 i altres no classificades per normativa sectorial):
    • Canvis substancials: Caldrà realitzar el mateix tràmit que si es tractés d’una nova comunicació prèvia.
    • Canvis no substancials: Caldrà tramitar els canvis amb la sol·licitud de règim de comunicació de canvis no substancials. La documentació a aportar serà un projecte tècnic de canvis no substancials i el corresponent certificat tècnic.

B. Activitats ambientals (incloses a la Llei 20/2009): Les modificacions es classifiquen en els següents tipus:

  • Canvis substancials: Caldrà realitzar el mateix tràmit que si es tractés d’una nova comunicació prèvia ambiental, llicència ambiental o autorització ambiental.
  • Canvis no substancials (d’una activitat sotmesa a comunicació ambiental): Caldrà tramitar els canvis amb la sol·licitud de règim de comunicació de canvis no substancials. La documentació a aportar serà un projecte tècnic de canvis no substancials i el corresponent certificat tècnic.
  • Canvis no substancials (d’una activitat sotmesa a llicència ambiental) amb efectes sobre les persones o el medi ambient. Caldrà tramitar els canvis mitjançant una instància genèrica on s’indiqui clarament que es tracta d’unes modificacions no substancials de l’activitat. Caldrà adjuntar un projecte de canvis no substancials.
  • Canvis no substancials (d’una activitat sotmesa a llicència ambiental) sense efectes sobre les persones o el medi ambient. Aquestes modificacions hauran de figurar a les actes de control periòdic de l’activitat.

C. Activitats d’espectacles i activitats recreatives (incloses al Decret 112/2010):

  • Canvis substancials: Caldrà realitzar el mateix tràmit que si es tractés d’una nova comunicació prèvia d’espectacles i activitats recreatives o llicència d’espectacles i activitats recreatives.
  • Canvis no substancials: Caldrà tramitar els canvis amb la sol·licitud de règim de comunicació de canvis no substancials. La documentació a aportar serà un projecte tècnic de canvis no substancials i el corresponent certificat tècnic.

NOTA relativa a l’acumulació de canvis no substancials:

Si com a conseqüència de petits canvis successius sobre una mateixa activitat s’assoleixen les magnituds considerades per a qualificar un canvi de substancial, el centre o establiment haurà d’ésser objecte d’una nova llicència o comunicació prèvia, segons correspongui.

NOTA relativa a prevenció i seguretat en cas d’incendi:

Cal fer esment que, en matèria de prevenció i seguretat en cas d’incendi, el tècnic redactor haurà de valorar si els canvis consisteixen en modificacions significatives o no significatives en aquesta matèria.

Aquest fet ve regulat per la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis on s’estableix el procediment a seguir en cada cas.

Pel que fa als canvis significatius, caldrà disposar d’un nou control preventiu, el qual haurà de ser emès per l’Ajuntament o per la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (DGPEIS), segons correspongui per la classificació de l’activitat a la Llei 3/2010.

Pel que fa als canvis no significatius, aquests hauran de ser degudament justificats a la documentació tècnica i seran assumits pel tècnic redactor mitjançant el corresponent certificat tècnic.

Normativa

A. Activitats incloses a la Llei 16/2015 o altres no classificades

  • Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica.

B. Activitats ambientals

  • Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

C. Activitats recreatives

  • Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
  • Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives.

Altres

  • Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.

Més informació

Departament d'Obertura d'Establiments
Ajuntament de Tarragona
Rambla Nova, 59
43001 Tarragona
Telèfon: 977 296 100

 

Per a qüestions lingüístiques:

  • Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya (text consolidat)


Centre de Normalització Lingüística de Tarragona
Pl. Imperial Tarraco, 1 2n
43001 Tarragona
Telèfon 977 243 527

Darrera actualització: 23/05/2019 14:58
Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat