• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit informatiu Alta al padró d'habitants

Descripció

És la inscripció al padró municipal d'habitants de la ciutat de Tarragona.

El padró municipal d'habitants es el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi, acredita la seva residencia i el domicili habitual en el municipi. 

Tota persona que viu a Espanya té l’obligació d’inscriure’s al padró del municipi en el qual resideix de forma habitual.

Qui resideix en més d'un municipi, s'ha d'inscriure en el que resideixi més temps a l'any. 

La inscripció del padró no caduca, llevat en el cas d'estrangers no comunitaris sense residencia permanent que hauran de renovar la seva inscripció cada dos anys.

Tramitació

Qui ho pot demanar

Qualsevol persona major de 16 anys que visqui al municipi de Tarragona.

Quan es pot sol·licitar

En qualsevol moment.

Quin cost té

És gratuït.

Termini de resolució

La inscripció es realitza a l'instant a les oficines del OMAC.

Formes de tramitació

  • Presencialment, en qualsevol de les Oficines Municipals d'Atenció Ciutadana (OMAC).

    Consulteu adreces i horaris al següent enllaç:
    www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac.

    La sol·licitud amb les seves dades serà completada a les oficines municipals en el moment de realitzar el tràmit.

Documentació que cal aportar

Cal aportar ORIGINAL de la documentació assenyalada.

DOCUMENTS QUE IDENTIFIQUEN LES PERSONES MAJORS D'EDAT

  • Nacionalitat espanyola:
    • DNI en vigor
  • Estrangers comunitaris:
    • Targeta de residència en vigor emesa per les autoritats espanyoles
    • Certificat de Registre de Ciutadà de la Unió i passaport o document d’identitat en vigor emès pel país de procedència
  • Estrangers no comunitaris:
    • NIE en vigor emès per les autoritats espanyoles
    • Passaport en vigor

MENORS D'EDAT

  • Llibre de família o certificat de naixement
  • DNI, NIE o passaport en vigor (Obligatori a partir dels 14 anys)

TRÀMITS REALITZATS PER MITJÀ DE REPRESENTANTS

  • Autorització per fer tràmits


DOCUMENTS QUE IDENTIFIQUEN L’HABITATGE:

  •  Habitatge en propietat:
    • Escriptura o contracte de compravenda.
    • Nota simple del Registre de la Propietat.
    • Comprovació base de dades municipals on consti la propietat.
  • Habitatge en lloguer:
    • Contracte vigent de lloguer de l’habitatge per ús de residència habitual acompanyat de l’últim rebut de lloguer i del document assegurant que la fiança està dipositada en el registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes depenent de l’INCASÒL.
  • Habitatge ja ocupat:
    • Autorització amb signatura reconeguda de la persona propietària de l’habitatge i empadronada en el domicili.
    • Autorització amb signatura reconeguda de la persona titular del contracte de lloguer i empadronada en el domicili.
  • Establiments col·lectius (residències, convents, etc.):
    • Autorització de la persona directora del centre. 

Normativa

Normativa general

  • Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la Llei 4/1996, de 10 de gener.
  • Llei 2/2003, de  28 d'abril,  que aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
  • Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals, i garantia dels drets personals.

Normativa Específica

  • Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les entitats locals.
  • Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Subsecretaria per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidencia de l'Institut Nacional d'Estadísitca i de la Direcció General de Coordinació Autonomica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró Municipal.

 

Impresos

  • Autorització per fer tràmits
  • Autorització per tràmits de menors d'edat
Darrera actualització: 08/03/2021 14:30
Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat