• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials

Tràmit amb certificat Impost sobre l'Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana (Plusvàlua)

Descripció

Sol·licitud d’assistència per a la realització i presentació de l’autoliquidació de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (Plusvàlua).

Aquest impost municipal grava l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana que es posa de manifest en el moment de la transmissió de la propietat o de la constitució o transmissió d’un dret real de gaudi limitatiu del domini (per exemple un usdefruit).

En la venda d’una propietat (pis, casa, plaça de pàrquing, traster, local, etc) ha de pagar l’impost la persona o entitat que ven. Si el venedor és una persona física no resident a Espanya, l’obligat al pagament serà qui compra.

En el cas d’herència o donació l’obligat al pagament és qui adquireix la propietat o a favor de qui es constitueix el dret de gaudi limitatiu del domini.

L’impost es gestiona mitjançant autoliquidació, per a la realització i presentació de la qual podeu sol·licitar assistència telemàtica o presencial.

Tramitació

L’impost es gestiona en règim d'autoliquidació.

Terminis per presentar i ingressar l’autoliquidació

  • En transmissions entre vius: 30 dies hàbils comptats des del següent a la data en què es produeix la transmissió de la propietat o la constitució o transmissió d’un dret real de gaudi limitatiu del domini (normalment la data de l'escriptura pública).
  • En les transmissions per causa de mort: 6 mesos des de la data de mort del causant, prorrogable fins a un any si es demana per escrit dins dels sis primers mesos. La pròrroga s’entendrà concedida si transcorregut un mes des de la petició no hi ha una resolució expressa que la denegui.

Amb la sol·licitud telmàtica s’hauran d’adjuntar els documents que s’indiquen en l’apartat “Documentació que cal aportar”.

Formes de tramitació

  • Tramitació telemàtica

    Fent clic al botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta fitxa. Si el tràmit requereix identificació, s'haurà d'utilitzar algun sistema de certificació digital vàlid.

    La tramitació telemàtica és obligatòria per relacionar-se amb l'Administració per a les persones jurídiques, entitats i demés subjectes previstos a l'article 14 de la Llei 39/2015.

    Aquesta forma de tramitació permet sol·licitar de forma telemàtica assistència en la realització de l’autoliquidació. Amb la sol·licitud d’assistència s’hauran d’adjuntar els documents que s’indiquen en l’apartat “Documentació que cal adjuntar”.

    Confeccionada l’autoliquidació amb les dades comunicades us l’enviarem al correu electrònic que haureu indicat en la sol·licitud de asistencia. També la tindreu disponible en l’Oficina Virtual Tributària, des d’on es podrà realitzar el pagament o descarregar la carta de  pagament per realitzar-lo en les entitats bancàries col·laboradores.

  • Presencialment, en qualsevol de les Oficines Municipals d'Atenció Ciutadana (OMAC).

    Consulteu adreces i horaris al següent enllaç:
    www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac.

    Sol·licitud d’assistència presencial: en qualsevol de les Oficines Municipals d'Atenció Ciutadana (OMAC).

    Es pot sol·licitar assistència per a la realització de l’autoliquidació amb cita prèvia.

Documentació que cal aportar

  • NIF o CIF del subjecte passiu o acreditació de la representació, si s’escau,

En les transmissions entre vius ( Compravenda, donació, etc.):

  • Còpia simple del document notarial, judicial o administratiu on consti la transmissió de l'immoble o de la constitució o transmissió del dret real de gaudi sobre l’immoble

En les transmissions per causa de mort (herència/llegat):

  • Si l’herència s’ha acceptat:
    • Escriptura pública
       
  • Si l’herència no s’ha acceptat:
    • Certificat de defunció
    • Testament
    • Certificació del registre d'actes d'última voluntat
    • Resguard del model presentat a Impost de Successions i Donacions
    • Títols d'aquisició per el causant de tots els immobles inclosos en la herència
    • Segons els casos, pot presentar-se una altra documentació addicional: si no consta clarament en l'escriptura la data dels títols anteriors (títols vàlids) pels quals es va adquirir en el seu dia l'immoble que ara es transmet, haurà d'aportar còpia dels documents on constin aquests títols anteriors (escriptures pública, nota registral, etc.).

 Quan es sol·liciti una bonificació o exempció de caràcter pregat, caldrà aportar:

  • Documentació que acrediti que es compleixen els requisits establerts.

 Quan es sol·liciti pròrroga per declarar una transmissió mortis-causa:

  • Certificat de defunció
  • Qualsevol altra documentació que consideri convenien en prova o coma fonament dels fets declarats

Normativa

  • Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març (Articles 104-110)
  • Ordenança Fiscal núm. 12 reguladora de l'I.I.V.T.N.U. de l’Ajuntament de Tarragona.

 Normativa relacionada:

  • Codi Civil
  • Llei 49/2002 de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge
  • Llei 27/2014 de 27 de Novembre de l'Impost de Societats
  • Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol
  • Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques

Més informació

Oficina d'Atenció al Ciutadà - OMAC

plusvalua@tarragona.cat

Darrera actualització: 22/05/2020 14:34
Tramitar amb certificat Tornar
Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat