• Inici
  • Tarragona.cat
  • Català
  • Castellà
Carpeta Ciutadana tràmits

Identificació i accés

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Més informació sobre com accedir-hi
Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Sobre els tràmits en línia
  • Tutorials d'ajuda
Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica Serveis de la seu electrònica
  • Catàleg de tràmits
  • Factures electròniques
  • Notificacions
  • Tauler d'anuncis
  • Convocatòries de personal
  • Perfil de contractant
  • Ajuts i subvencions
  • Organització administrativa
  • Actes i acords d'òrgans col·legiats
  • Normativa i ordenances
  • Urbanisme
El més buscat El més buscat El més buscat
  • Calendari Laboral
  • Empadronament
  • IBI
  • Sol·licitud genèrica
  • Llicència d'obres
  • Ordenances
  • Plusvàlua
Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu Informació i normativa de la Seu
  • Normativa de la seu electrònica
  • Certificats digitals emprats a la Seu
  • Data i hora oficial de la seu
  • Mapa de la seu
  • Relació de dies hàbils i inhàbils
  • Interrupcions previstes de la seu
  • Catàleg de dades i documents interoperables
  • Registre de publicació
  • Preguntes freqüents
La meva carpeta
Oficina Virtual Tributària
Finestreta Única Empresarial FUE
Validador de documents
Butlletins oficials
Preguntes freqüents
Ajuda general
Què és eTràmits?

El servei eTràmits és una pàgina web on la ciutadania podrà trobar tots els detalls sobre els serveis i tràmits de l'Ajuntament de Tarragona i realitzar gestions telemàticament. Per consultes relacionades amb la tramitació, podeu enviar un correu electrònic a eadministracio@tarragona.cat.

A eTràmits s'hi poden trobar:

  • Fitxes descriptives dels tràmits municipals, on s'especifica tota la informació perquè la ciutadania conegui en què consisteix aquest tràmit i què ha de fer per demanar-lo.
  • La tramitació telemàtica d'alguns tràmits. Aquesta tramitació es basa en dos pilars fonamentals: d'una banda l'acreditació entre les parts que intercanvien informació garanteix integritat i autenticitat mitjançant certificats electrònics i, de l'altra, el registre telemàtic certifica i acredita aquestes transaccions.
  • La consulta de dades personals, com ara la informació actualitzada del padró o les dades fiscals i tributàries del contribuent.

eTràmits proporciona múltiples avantatges per a la ciutadania com ara:

  • Estalvi de temps en desplaçaments.
  • Major agilitat i comoditat a l'hora de realitzar tràmits amb l'Ajuntament.
Quins tràmits trobareu a eTràmits?

Trobareu informació d'alguns dels tràmits que ofereixen diferents departaments municipals, amb l'objectiu final d'oferir una relació completa de tots els serveis i tràmits que ofereix l'Ajuntament a la ciutadania. Aquests tràmits es poden presentar de tres maneres diferents:

  • Mitjançant una fitxa descriptiva, on s'explica en què consisteix i què s'ha de fer per accedir-hi.
  • Mitjançant una fitxa descriptiva i la possibilitat de tramitar-lo a través del web sense necessitat de disposar d'un certificat digital.
  • Mitjançant una fitxa descriptiva i la possibilitat de tramitar-lo a través del web amb un certificat digital.
Com podeu accedir a eTràmits?

Podeu accedir-hi directament a través de l'adreça tramits.tarragona.cat o a través dels enllaços que trobareu a la portada del web principal de l'Ajuntament de Tarragona, www.tarragona.cat.

Per conèixer el funcionament d'eTràmits poden consultar l'apartat de tutorials d'ajuda.

Amb quins navegadors funciona el web dels tràmits de l'Ajuntament?

El web està optimitzat per funcionar amb Internet Explorer 9 (i superiors) amb Java instal·lat (>=1.7), Javascript i les cookies activades. Els navegadors que no suporten Java (per exemple Google Chrome, Firefox en les seves darreres versions o Microsoft Edge) poden accedir a la plataforma però no podran realitzar tràmits que requereixin signatura digital.

Recomanacions de seguretat
  1. Mai li demanarem per correu el seu certificat ni el seu codi PIN. Malfiï's si algú li demana.
  2. Mantingui actualitzat el seu sistema operatiu, antivirus i navegador.
  3. Accedeixi a eTràmits des d'un web fiable. No accedeixi des d'enllaços que trobi a correus electrònics ni a d'altres webs.
  4. No escrigui el codi PIN del seu certificat si hi ha algú a prop que pugui distingir què tecleja.
  5. Mai desi el codi PIN del seu certificat si es troba a un ordinador que no és l'habitual.
  6. Tanqui correctament el navegador si utilitza ordinadors de llocs públics o als que hi tinguin accés terceres persones.
  7. Esculli un codi PIN difícil d'encertar per reforçar la seva seguretat. No utilitzi dades fàcilment deduïbles com la data de naixement o que porti anotades a algun lloc.
Per a què serveix l'eina Validador de documents?

L'eina Validador de documents permet verificar l'autenticitat d'un document a través d'un codi de referència.

Aquest codi de referència apareix en la part inferior del full dels documents expedits telemàticament.

Per a què serveix l'eina Seguiment de sol·licituds?

Amb l'eina Seguiment de sol·licituds es pot comprovar l'estat en què es troba qualsevol tràmit que s'hagi realitzat, mitjançant el codi que apareix en la sol·licitud. Només cal introduir el codi de sol·licitud i ens apareixeran les dades i l'estat de la nostra sol·licitud.

Ajuda de certificats
Què és un certificat digital?

És un document electrònic que garanteix la identitat d'una persona en un sistema informàtic i permet realitzar tràmits telemàtics amb plenes garanties tècniques i jurídiques en diferents portals o plataformes, com el servei eTràmits de l'Ajuntament de Tarragona.

Els certificats han de ser emesos per una Entitat de Certificació (entitat de confiança que s'encarrega de verificar les identitats certificades).

Formes d'identificar-se

Actualment els sistemes disponibles per a identificar-se a la nostra plataforma són els mateixos que ofereix la plataforma VALId del Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya.

Són els següents::

  • idCAT Mòbil: És un mecanisme ofert pel Consorci AOC basat en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil de l’usuari, prèviament enregistrat.
  • Autenticació amb certificat qualificat o reconegut: Ofereix un mecanisme per tal d’identificar als usuaris que disposin de certificat qualificat o reconegut, tant en programari com en targeta.
  • Cl@ve: És el sistema d’identificació d’usuaris emprat i ofert per l’Administració General de l’Estat.

Més informació: Servei VÀLid.

Per a què serveix un certificat digital?

Un certificat digital li permet:

  • Identificar-se i garantir la seva identitat a Internet.
  • Signar documents electrònics amb validesa legal.
  • Enviar informació entre dues parts de forma segura i íntegra.
  • Accedir al servei d'una forma més directa al no tenir que recordar l'usuari i la clau.
  • Accedir a informació personal i/o continguts restringits.
Com podeu obtenir un Certificat Digital o idCat Mòbil?

Podem fer servir tant alguns dels sistemes reconeguts de certificació digital com fer servir el servei d’IDCAT mòbil que ofereix el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, basat en el lliurament d’una contrasenya d’un sol ús a un telèfon mòbil:

  • Donar-se d’alta a idCAT mòbil i més informació: Alta idCAT.
  • A Catalunya, el principal proveïdor de certificats digitals és l'Agència Catalana de Certificació, CATCert. A través del seu web https://www.idcat.cat, podreu iniciar el tràmit per obtenir el certificat.
    1. Quan obteniu el certificat idCAT, se us lliurarà gratuïtament el certificat. El seu principal avantatge és la seva portabilitat, ja que el certificat es pot utilitzar en qualsevol ordinador.
  • Els nous DNI ja incorporen certificats electrònics. En aquest cas, per utilitzar-los, necessitareu de forma indispensable un lector de targetes. Podeu trobar més informació al web oficial del DNI electrònic.
  • La Fábrica Nacional de Moneda y Timbre també ofereix un certificat digital àmpliament reconegut. A través del seu web podreu iniciar el tràmit per sol·licitar-lo.
Com s'utilitza un certificat digital?

Per utilitzar un certificat necessiteu:

  • Disposar d'un certificat digital reconegut per eTràmits (idCAT, DNIe, ...).
  • Tenir un dispositiu USB o lector de targetes xip compatible amb el certificat.
  • Tenir instal·lats correctament els components de software que ha proporcionat l'entitat emissora del certificat i els drivers del dispositiu USB o lector de targetes.
Quina validesa legal té un certificat digital?

Segons l'article 3 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de Firma Electrònica, "la signatura electrònica reconeguda tindrà respecte a les dades consignades en forma electrònica el mateix valor que la signatura manuscrita en relació amb els consignats en paper".

Quins certificats s'admeten a eTràmits?

La plataforma funciona amb l'IdCat mòbil, DNIe, i a més a més s'admeten els certificats emesos per les entitats reconegudes per CATCert:

  • Autoridad de Certificación de la Abogacía (AC Abogacía)
  • Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV)
  • Agencia Notarial de Certificación (ANCert)
  • Asociación Nacional de Fabricantes - Autoridad de Certificación (ANF)
  • Camerfima - Certificados Camerales
  • Ceres Fábrica Nacional de Moneda y Timbre - Real Casa de la Moneda (FNMT - RCM)
  • Dirección General de Policía
  • Firmaprofesional
  • HealthSign
  • Intercambio Electrónico de Datos y Comunicaciones, SL (AC EDICOM)
  • Izenpe
  • Netfocus
  • AC Organización Médica Colegial de España (OMC)
  • Servicio de Certificación de Registradores del Colegio de Registradores de la Propiedad y Mercantiles de España (SCR-CORPME)
  • SIGNE - Seguridad documental
Resolució de problemes
Què cal fer si no podeu accedir amb certificat a eTràmits?
  • Comprovar que el navegador conegui el vostre certificat (veure apartat Aspecte d'un Certificat Digital)
  • Si no trobeu el certificat al navegador:
    • Si utilitzeu una targeta amb xip o un clauer USB, assegureu-vos que està correctament connectada.
    • Assegureu-vos d'haver seguit correctament les instruccions per a la seva utilització proporcionades per l'entitat emissora del certificat.
    • Si continueu sense veure'l, contacteu amb el serveu tècnic de l'emissor del certificat.
  • Si trobeu el certificat al navegador:
    • Si navegueu amb Firefox, si teniu més d'un certificat, marqueu l'opció: Eines – Opcions – Avançat – Xifratge – Selecciona'n un automàticament.
    • Comproveu que el certificat no hagi caducat.
    • Comproveu que el certificat no mostri cap error de comprovació.
    • Comproveu que sigui un dels certificats admesos al web.
    • Tanqueu i reinicieu el navegador.
    • Reinicieu el vostre ordinador i torneu a provar-ho.
Què cal fer si no podeu accedir-hi amb el clauer IdCat?
  • Instal·lar el programari del clauer.
  • Per a Internet Explorer:
    • Instal·lar les claus públiques d'idCAT des de http://www.idcat.net
  • Per a Mozilla Firefox:
    • Instal·lar el suport per a Mozilla Firefox des d'Inici – programes – CATcert – clauer idCAT
    • Instal·lar les claus públiques d'idCAT des de http://www.idcat.net
  • Assegureu-vos que teniu el clauer connectat i que el vostre ordinador el reconeix.
  • Assegureu-vos que el certificat no està revocat, bloquejat o ha caducat.
  • Si continua fallant, reinicieu el vostre ordinador.

Resolució de problemes del clauer idCAT:

http://www.idcat.net

902 901 080

info@catcert.net

Què cal fer si no podeu accedir-hi amb el DNI electrònic?
  • Assegureu-vos que heu instal·lat el programari correcte de http://www.dnielectronico.es
  • Assegureu-vos que heu instal·lat les claus públiques necessàries des de http://www.dnielectronico.es
  • Comproveu que el vostre ordinador té correctament instal·lat un lector de targetes criptogràfiques.
  • Assegureu-vos que tingueu el DNIe correctament inserit dins del lector de targetes criptogràfiques.
  • Comproveu que el certificat no hagi caducat o que estigui revocat o bloquejat.
  • Si continua fallant, proveu de reiniciar el vostre ordinador.

Resolució de problemes del DNIe al Servicio de Atención al Ciudadano:

http://www.dnielectronico.es

900 364 463

sac@dnielectronico.es

Limitacions i problemes amb arxius molt grans als tràmits

Si teniu problemes a l'hora d'adjuntar un arxiu molt gran a un tràmit (tenim un límit de 25M per arxiu i 100M en total per sol·licitud), proveu sempre de comprimir al màxim en formats ZIP o similars. Si el vostre arxiu igualment supera el límit, seguiu llavors la Guia d’usuari per la presentació de fitxers pesats al registre.

Ajuntament de Tarragona
Ajuntament de Tarragona
Accessibilitat
Avís legal
Què opines?

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100

ajuntament@tarragona.cat